lördag 11 juni 2011

Totte älskar Ulrika på jobbet!

Totte har aldrig klättrat upp i några knän som vuxen, varför vet jag inte. Antar att han är så stor och når bra att lägga sitt huvud där, så han kanske inte har nåt behov av att klättra upp!?
Det är då inget som jag lärt honom att inte göra i allafall. Och han är den första av mina hundar som inte är uppe i knäna dessutom....

Totte i knäet på sin älskade Ulrika <3
Men Ulrika på jobbet, hennes knä kan han smyga upp i och det syns tydligt att det är en mycket ovan ställning för honom och han brukar aldrig bli långvarig, men sist så hann jag med att fota honom i allafall ;.)

I morgon kommer Kopparbergarna till stan så då ska vi träffas och träna lite, det ska bli roligt. Jag HOPPAS VERKLIGEN INTE att det är så där varmt som det nu varit i några dagar, denna veckan har varit HEMSK!!

Det här fuktiga och varma gör inte min kropp speciellt smidigare, konstigt för det är ju kyla som kan ställa till det för mej... Men jag har sett att fler med ständig värk oxå kan bli att känna liknande i kroppen när det är så här äckelvarmt och kvalmigt...
När det inte släpper av åska, då känns det ännu jobbigare liksom, för man kan ju vara ganska så säker på att den då återkommer inom kort och min hund är ingen åsk-älskare direkt..
Själv har jag oxå oerhörd respekt för den..
Man är ju rätt så maktlös om den skulle drabba en :(

Nu är det läggdags här, hoppas att vi får ordentlig sömn i värmen....

3 kommentarer:

  1. Vissa älskar när det är så här varmt, men jag mår bara dåligt...Varför kan vädret aldrig bara vara lagom? Själv tycker jag det är skönast när det är mellan 15-20 grader varmt och sol. Då kan faktiskt även jag vara ute ;)

    Söt han är Totte när han ska upp i knäna <3. Heddan älskar att ligga i mina knän, men hon är ju betydligt mindre :)

    Hoppas det gick bra att träna - trots värmen.

    SvaraRadera
  2. Jag är nog en höstmänniska jag! Tänk en klarblå himmel, krispig och kylig luft, höstfärger och en pigg och alert hund! Det är grejer det! :-)

    Det BLEV varmt idag men det gick ju rätt bra med vovvarna under träningen ändå, tyckte jag!

    SvaraRadera
  3. # Ingis: Jag förstår inte heller varför det inte kan vara högst 20 grader i skuggan ;.) Då är det behagligt och skönt. Som det är när det är så där varmt, så är det ju inte svalt nånstans, mer än där det finns AC...
    Ja, Totte är lite väl stor för att vara i knäna... Han står inte på det där viset i mer än kanske högst 30 sekunder. Han har aldrig ens hoppat upp och satt tassarna mot diskbänken, ett bord, en stol eller en fönsterbräda.. Varför vet jag inte, för jag har aldrig nånsin sagt till honom att han inte får.. Kanske beror det just på att han är så hög, han ser över kanten utan att sträcka på sej.....?
    Jag och Totte gjorde inte så mycket träning, lite fritt följ bara, och så lite traggel vid rutan.. Han är inte så alert när det är varmt så jag bara gjorde så länge som han själv ville liksom. Direkt jag ser att han är på väg att krokna och helst då innan, så lägger vi av...

    # Eva: Ja fina höstdagar är härliga.. Men jag tycker om så som jag beskriver här ovan, om det inte överstiger 20 grader i skuggan, då är det behagligt....
    Det gick jättebra med hundarna trots värmen och jag är så glad över att vi var ensamma nästan hela tiden, så att Totte och Lectra fick vara lösa och strosa lite rundor... Tänk så söt Lectra var när jag och Totte var bort till bilen, när hon gick med halva vägen och sen satt och väntade på oss i skuggan <3<3<3<3<3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p