fredag 30 september 2011

Länge sen sist...

Nu är det länge sen igen, som jag bloggade. Jag har inte samma glöd som jag haft innan när det gäller att surfa och sånt över huvudtaget och jag fattar inte.... :(

Totte nere vid Piren för ca 3 veckor sen...
Annars så är det nog lite som vanligt här med oss, jag arbetstränar så gott det går och Totte är med och "vaktar" domänerna hihi... Han är för rolig, han tycker att hela området där är hans!! Punkt liksom... 

Vi har nu ett par riktigt varma dagar, nattetid hela 15 grader och igår mätte temperaturen ända upp till 25 grader, helt ljuvligt är det när det blir så här på hösten!

Idag är vi lediga från jobbet och vi ska nog ta och åka ut till klubben kanske... Nåt måste vi hitta på i allafall, och ta vara på dom här dagarna innan frosten och kylan kommer!

Hälften av mina pelargoner på balkongen fick flytta in för några veckor sen när det stormade och var riktigt kallt nattetid. Det är snart dags att ställa bort dom för vinterförvaring...

4 kommentarer:

  1. Vad gör du istället för att surfa runt då? Stickar du fina mattor? :-)

    Söta, fina, goa Totte!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad det är jag gör i stället.. Sitter i soffan och glor bara känns det som...

    Men jag tror att jag kommit på varför jag bland annat tycker det är så jobbigt numer att sitta vid datorn längre stunder (har ju aldrig tidigare haft dom problemen direkt ;.p) Jag behöver glasögon!! Det blir för jobbigt i huvudet efter en stund och är helt övertygad om att det är ögonen som ställer till det för mej :'(

    Kram tebax!!

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig. Jag har också många år av värk. Gick in i vägg,en eller upp i taket för ca 10 år sedan. Efter 3 år blev jag sk sjukpensionär, men är nu ålderspensionär.Skönt att slippa FK alla dumma påhitt- Nu kan jag bara vara.Började äta LCHF i febr förra året. Hade provat tidigare, men visste inte då att det var LCHF jag åt!Min värk tycker jag på senaste halvåret blivit bättre, men i våras skadade jag ett knä, så jag vet inte hur det är egentligen.
    Måleriet är en lisa för kropp o själ
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Elisabeth, tack för ditt besök och kommentar :-D
    Jag tror att vår kost i allafall inte gör våra kroppar ondare, det är jag helt övertygad om. Sen går det ju inte att göra nåt åt att kroppsdelar slits ut eller går sönder, men vi slipper nog inflammationerna förhoppningsvis i allafall.
    Jag tycker att även om jag har min värk, så KÄNNS kroppen liksom starkare på nåt vis... Så hade jag inte haft mina besvär så vore man nog en rätt så stark och alert person idag, just på grund av att vi inte äter mat som inflammerar?!
    Min mamma gick på målarkurs i början när hon fick gå hem pga sin arbetsskada och hon kände då att det var en mycket bra terapi.. Tyvärr har hon inte fortsatt när den var slut, men på dom tavlor hon målade (akvarell) under kursens gång är superfina. Hon blev själv lite förvånad över att hon faktiskt kunde få till det :-D
    Så jag ska nog se om jag inte kan få henne att uppta det igen <3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p