söndag 10 april 2011

Min middag nu ikväll...

Jag köpte kycklingbröstfiléer häromdagen och tänkte jag skulle äta ett idag.
Men jag är lite dålig på det där med att komponera ihop så jag försöker så gott jag kan med att laborera till det...
Jag skar kycklingen i bitar och brynte dom lite i stekpanna och lade dom åt sidan, sen stekte jag ett halvt paket bacon som jag klippte i bitar.
Jag kokade några Broccolin och Blomkål.
Jag lade kycklingen, baconet, broccolin och blomkålen i en ungsfast form.
Sen mixade jag ihop en blandning av ca 1 dl grädde, 2 msk cream fraishe, 1 tsk creme cheese och ca 1 tsk curry tillsammans med ett ägg, som jag hällde över alltihopa och toppade med ca 1 dl riven grevéost och in i ugnen på 200° i ca 20 minuter...

Det gick faktiskt att äta och riktigt LCHF:igt tyckte jag ;.)

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag smakat på rätten så kan jag säga att det var GOTT!

    SvaraRadera
  2. Tack Ulrika <3 Det var godare idag än det var igår och nylagat ;.)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p