lördag 9 april 2011

LIte fika och aktivering på klubben igår...

Häromdagen fick jag ett sms från Annika om att dom skulle träffas på klubben som igår och skickade en spark i röven på mej att hänga med vilket jag blev glad över och gjorde såklart!

Jag gjorde lite Oopsies (grundrecept finns här på LCHF Recept) med grädde och kanel i som jag bjöd dom som ville smaka. Ett par tyckte det var supergott medan någon kände att detta inte var någon hit. Dom är ju gjorda på ägg och har man lite svårt för äggsmaken som kan slå igenom så blir man lite känslig.

Oopsiesarna jag gjorde igår såg ut så här:

4 separerade ägg
1 nypa salt
1 dl Philadelfiaost
ca 1 dl grädde
ca 1 msk kanel
30 minuter i ugnen på 150°

Dessa kan man äta som dom är eller ha på smör och ost eller någon god röra. Jag tog med en som jag gjort själv av Philadelfiaost, hackad röd lök och hackad vanligt gurka. Dögott är det och ett superbra mellanmål som man står sej på hur länge som helst. Och nyttigt enligt LCHF-kosten vilket är det allra bästa då man ju blir sååå fikasugen när man är på klubben.

Jag lade ett litet kort spår till Totte som vi sen gick. Han var såå taggad och koncentrationen blandades med iver så någon spårkärna höll vi då oss inte i... Så jag blev lite rådlös när vi landade vid sista pinnen. Nu hade jag bara lagt ut två pinnar så spåret var ju inte speciellt långt. Ännu är det lite snö här och där i skogen och det är ganska bergigt där klubben ligger så vi är lite försiktiga med att vara där nu när solen börjar värma stenarna i ormarna börjar på att krypa upp ur sina hålor..

Vi tränade lite fotgående och stegförflyttningar ute på planen, så några avancerade övningar gav vi oss inte in i denna gången :-D

4½ timme lyckades vi avverka i allafall och vi var så där skönt trötta när vi kom hem.
Nu är våren här på riktigt och det är så ljuvligt. Vi ska här framöver träna lite sök tillsammans med några till som inte har några högre krav på tävlandet vilket jag ser mycket framemot. Detta är något som ju är alldeles nytt för oss och dom säger ju att det går visst det att lära gamla hundar att sitta!

Ha en skön lördag ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p