lördag 23 april 2011

Min onda och trötta kropp....

Så tråkigt det är med den här kroppen som inte längre vill som jag vill... Nu har veckan i och för sej varit fullspäckad enligt mina mått mätt, men det är inte kul när man så är ledig och inte orkar vara ute i det helt underbara vädret som är idag :'(

Ibland så far tankarna iväg och jag riktigt känner att man ju inte har någon egentlig funktion att fylla när jag är så begränsad av min värk. Jag arbetstränar och det är döroligt där jag är, men självförtroendet får sej rejäla törnar när jag inte klarar av att prestera såsom jag gjorde när jag var frisk, not even close....

Dom säger att man förlorar sej själv och tappar nästan all självkänsla av att gå hemma och vara sjuk, men ingen talade om för mej att det är lika jävligt, om inte värre, när man så gärna vill kunna vara med i matchen och vara ute bland folk och "göra rätt" för sej och man fixar inte det, hur gärna man än önskar och vill... :'(

Nätverket Resurs - Respekt för Sjuka och Utsattas Rätt i Samhället - uppmanar i helgen till Landsomfattande manifestatioiner mot sjukförsäkringsreglerna på Annandag Påsk - Läs mer här>>
Här är karta över alla ställen i Sverige som det kommer att vara.

10 kommentarer:

  1. Jättetråkigt att du inte orkar och att du har ont jämt! Även allt strul med F-kassan och sånt...
    Men du skriver tre saker som jag blir extra ledsen av att läsa:
    "inte har någon egentlig funktion att fylla"
    "inte klarar av att prestera"
    ""göra rätt" för sej".

    Som om vi föds för att jobba? Eller för att betala tillbaka någon sorts skuld till samhället?
    Nej, så får du inte tänka (tycker då jag)! Vi kan inte rå för att vi föds eller blir sjuka, mer än t.ex våra hundar. Förstår absolut att du har det jobbigt men att känna skuld dessutom? Låt inte nån få dig att känna så...
    Sköt om dig, gumman! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Eva du är så gullig med mej <3

    Men ibland så sköljer hopplösheten över mej, oftast när jag är fysiskt urlakad är det lätt att även musten i huvet hänger med liksom...

    SvaraRadera
  3. Men kom inte min förra kommentar här fram? Hm..

    Du, när vi var klara var det typ tack och godnatt! Det tog ju HELA dagen det där! :D

    KRAMEN

    SvaraRadera
  4. Anna, du kommenterade i ett tidigare inlägg, är det det du tänker på kanske?

    Jag får komma sen och kolla hur det blev hemma hos er ;.)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är bra som du är. Var snäll mot dig! KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag har tänkt samma tankar som dig förut...Det är jobbigt att ha ont, känna sig smått värdelös och inte kunna prestera lika bra som en person som är frisk.
    Precis som Eva skrev så föds inte alla friska och själv har jag nu accepterat att det är som det är...

    I övrigt håller jag med Ammi. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack Ammi, gulle dej <3<3<3

    SvaraRadera
  8. Tack Ingis <3<3<3

    Ibland kan man inte låta bli att älta lite i nedåttankarna, dom dyker upp ibland så jag låter dom strömma omkring en stund och sen släpper/tvingar jag dom vidare....

    SvaraRadera
  9. Hoppas du snart känner dig bättre! Inte kul att ha ont:-(

    SvaraRadera
  10. #Jeanett: Tack <3, jag ska till sjukgymnasten igen i morgon, kanske får jag lite massage så lindrar det lite för stunden i allafall :(

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p