fredag 22 april 2011

Vår gamla gästbok

Jag har lagt in vår gamla gästbok som jag haft sedan 9 januari 2004.
Totte var inte ens året då ;.)
Lite kul att gå igenom och läsa alla inläggen genom åren, många dobbisägare (och hundägare) som skrivit i den från början har jag ännu kontakt med idag, det är mycket kul!!

Så gå gärna in och lämna ett litet tassavtryck..

Ha en skön Långfredag idag, vi ska nu snart iväg och äta påskmiddag på Knutsbo och senare i eftermiddag ska vi spåra tillsammans med A & D ;.)

6 kommentarer:

  1. Spännande med ny blogg :) Jag har haft funderingar länge på att byta ut MyOpera mot något annat, men inte hittat något jag riktigt gillar.

    Har bl a kikat på den här men är lite tveksam. Det står ingenstans om hur mycket bilder man får ladda upp och sedan verkar det inte gå att lägga upp fullstora bilder...jag är inte så förtjust i klickbara. Men annars verkar den bra. Var in och kikade på blogg.se, men där är en massa reklam istället :(

    Det ska i allafall bli skoj att följa dig och Totte här på nya bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Hej Ingis ;.)
    När jag kollade på dom första sidorna i min gästbok så är du med och har skrivit där...

    I den här bloggen så kan man bestämma storleken på fotona i själva inläggen. Man lägger in en bild och så markerar man den, då kommer en liten popup upp där man kan välja hur stor den ska vara i själva inlägget, men om det går att få bort det klickbara vet jag inte, så långt har jag inte lärt mej ännu...
    Men att få bilderna att täcka hela inlägget är inga problem...
    Däremot så har inte bloggen ett eget fotoalbum såsom Opera, men den integrerar med Picasa och där kan man bygga album som sen går att lägga in som Gadget bland annat...
    Reklamen kan man i allafall i den här, välja bort och det kostar inget. Jag tror till och med att man kan tjäna nån liten slant genom att tillåta annonsering via Adsense.. Men har dålig koll på hur det oxå funkar..

    SvaraRadera
  3. Kul att du sparat gästboken...jag lär nog ha skrivit mer än ett inlägg i den :)

    Får se hur jag gör med bloggen framöver, än är det ingen brådska med att byta :)

    SvaraRadera
  4. Japp du har skrivit några genom åren ;.)
    När jag får ork och tid sen ska jag ögna igenom alla sidor, lite på kul så där.. Det har ju hunnit bli några...

    SvaraRadera
  5. Ingis; Jag upptäckte att det går att ta bort så att bilderna inte blir klickbara, det är bara att gå in i html-koden i inlägget och ta bort den taggen ;.)
    Jag berättar gärna mer utförligt om/när det blir aktuellt!

    SvaraRadera
  6. Hade velat ha wordpress, men det krånglar rätt mycket med one.com som jag har och jag vill inte byta webhotell för jag är jättenöjd med det.

    Det positiva med MyOpera är att jag har dubbelt så mycket utrymme för bilder där i jämförelse med blogspot.

    Jag kommer säkert med frågor framöver när du blivit varm i kläderna här på nya bloggen :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett tassavtryck när du ändå är här ;.p